گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: یک‌ بار دیگر 16مهرماه رسید تا برای یک روز در سال توجه همه جهان به حضور کودکان جلب شود.

روز جهانی کودک هر سال با یک شعار از سوی سازمان ملل متحد گرامی داشته می‌شود و شعار امسال:« در به همه بگوییم کودکان زندگی را متفاوت از ما بزرگ‌ترها تجربه می‌کنند؛ نیازهای ویژه آنها را فراموش نکنیم» است. یکی از برنامه‌ها برای گرامیداشت این روز که در تهران در حال انجام است، برگزاری مراسمی در روزهای 14و 15مهرماه در پارک دانشجو بود و امروز نیز این مراسم از ساعت 15در خانه هنرمندان ادامه خواهد داشت. برنامه‌های این جشن سه روزه عبارتند از: اجرای تئاتر عروسکی، نمایش فیلم، برگزاری کنسرت کودکان، داستان‌گویی برای کودکان و. . . .

برگزاری جشن در روز جهانی کودک اگر چه نشانه احترامی است که از سوی دولت، مردم و مسئولان به کودکان گذاشته می‌شود اما حمایت از کودکان ازجمله مهم‌ترین نیازهایی است که کودکان کشورمان با آن روبه‌رو هستند. امروز اگر چه روز جهانی کودک است اما نیازهای این گروه بی‌دفاع نشان می‌دهد که لازم است هر روز وهر لحظه افکارعمومی جامعه برای حمایت و حفاظت از کودکان آماده باشد.

مسئولان انجمن حمایت از حقوق کودکان صبح دیروز با برگزاری یک نشست خبری گوشه‌هایی از مشکلات کودکان را توضیح دادند. در این جلسه شیوا دولت‌آبادی عضو این انجمن با اشاره به اینکه بروز مشکلات اقتصادی، زندگی کودکان را تهدید می‌کند،گفت: وقتی کشور با مشکلات اقتصادی روبه‌رو می‌شود نخستین گروهی که آسیب می‌بیند کودکان هستند که ناچارند برای جبران هزینه‌های زندگی مشغول کار و کسب درآمد شوند اما چنانچه بازار کار هم خوب نباشد بسیاری از کودکانی که قرار بوده با کار در سایه کمک خرجی برای خانواده‌ها باشند با ارتکاب جرم راهی کانون اصلاح و تربیت می‌شوند، نبود کار زیرزمینی برای کودکان گرایش آنها را به سمت رفتارهای خطر آفرین بیشتر می‌کند و در این مورد نگرانی‌هایی به‌وجود می‌آورد.

لیلا ارشد عضو این انجمن تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان را یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای گسترش حمایت‌های قانونی از کودکان دانست و گفت: انتظار داشتیم پس از گذشت چند سال لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس به تصویب برسد که متأسفانه مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که این لایحه را از اولویت بررسی خارج کرده است درحالی‌که با تصویب آن بسیاری از مشکلات کودک‌آزاری‌ها حل می‌شد.

کد خبر 186975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز